Rabu, 07 Januari 2015

Kurikulum Kanggo Indonesia


Apa kuwi Kurikulum 2013? Pemerintah duwe wewenang kanggo nemtokake apa sing miturute apik kanggo bangsane. Nanging uga ora bisa ucul saka kesepakatan liyane. Amarga kabeh kuwi dikanggokake negara. Anane Kurikulum 2013 kuwi apik, nanging yen pancen bener-bener mantep dilakokake. Kurikulum 2013 luwih ngebotke kanggo tujuan supaya murid bisa luwih apik sajroning observasi, pitakon, nalar, lan ngandarake apa sing wis diolehi utawa apa sing wis dimangerteni sawise narima materi sinau. Dikarepke siswa duweni kompetensi sikap, ketrampilan, lan pengetahuan luwih apik. Amarga siswa bakal luwih kreatif, inovatif, lan luwih produktif, saengga para siswa bakale bisa sukses ngadepi kabeh masalah lan tantangan ing jamane.
            Kabeh kuwi ora bakal bisa mlaku tanpa ana campur tangan saka pihak sing ahli ana ing bidange, yaiku guru. Guru dadi penentu khasil orane Kurikulum 2013 sing dikarepke bisa nyiapake lan mbukak kemungkinan anane perubahan. Mula saka iku, perlu anane sosialisasi lan pelatiyan kanggo guru supaya bisa kawujud guru sing kompeten sing bisa ngimplementasikake Kurikulum 2013.
            Pelatiyan lan sosialisasi kanggo guru perlu dilakokake kanthi serius kanggo ngenalake model-model pembelajaran berbasis kreativitas (creative learning) kanggo guru-guru minangka strategi implementasi Kurikulum anyar. Sajroning pembelajran berbasis kreativitas, guru bisa dikenalke karo teknik-teknik berpikir kreatif sarta jenis-jenis hambatan psikologis nalika mikir kreatif. Apamaneh tambahe jumlah jam pelajaran siswa bakal gampang krasa bosen amarga kesuwen ana njero kelas, mula dibutuhke guru sing kreatif ngajar supaya siswa bisa tetep betah ing kelas sajroning jam sing suwe. Kurikulum sing paling apik ora bakal ana artine yen guru ora nduweni ati lan pepinginan kanggo terus mbangun ketulusan hubungan emosional karo siswa-siswine. Salah sijine cara supaya guru bisa mbangunketulusan kuwi mau saka mekanisme sosialisasi lan pelatiyan sing cerdas lan terarah, sarta perencanaan lan pengembangan profesional guru berbasis sekolah.
            Kurikulum 2013 luwih becik dilakokake sawise kompetensi guru wis dilakoni supaya bisa ndukung kesuksesan penyelenggaraan kurikulum iki. Yakuwi saka pelatiyan lan sosialisasi sing memadai. Beda karo Kurikulum 2006 utawa sing asring disebut KTSP. Kurikulum KTSP 2006 wis mlaku pirang-pirang tahun. Kurikulum iki ora kalah apike karo Kurikulum 2013. Mung wae Kurikulum 2006 luwih ngepenakke siswa-siswi amarga guru sing luwih aktif nerangake lan murid mung ngrungokke. Pancen ora efektip kanggo murid amarga mung ngrungokke. apa maneh kanggo murid sing wateke ora seneng ngrungokake. Kaya-kaya ilmu sing wis diterangake saka bapak/ibu gurune ora penting amarga ora mlebu lan diangen-angen. Bisa-bisa mung gawe bodho murid yen diterusake. Nanging Kurikulum 2013 persiapane durung mateng, durung bisa diterapake ana ing sekolahan-sekolahan sing ana ing Indonesia iki.

            Anane Kurikulum 2013 iki supaya siswa luwih aktif, luwih pinter lan luwih cerdas amarga dituntut takok daripada diterangke luwih disik. Nanging Kurikulum 2013 iki ora cocog kanggo siswa SD. Kanggo siswa SMP lan SMA bisa nggunakake internet kanggo nggolek materi sing ora dipahami, nanging kanggo siswa SD apa iya leren golek materi ing Internet. Apa mudeng? Bisa-bisa wektune malah entek kanggo dolanan ing warnet pamit ngganggo alasan golek materi sekolah nanging sing bener golek materi-materi sing pada ora genah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar